måndag 16 mars 2009

16 mars.

Eftersom vi tyckte vi hade sett allt som man "borde se" har i Phnom Penh sa fragade vi varan evigt smilande tuk tuk-forare vad vi nu skulle hitta pa. Han foreslog att vi skulle halsa pa i ett barnhem, och i nasta stund ar vi och koper 50 kilo ris att ta med.

Pa barnhemmet bor 91 barn, den minsta ar tre och det ar han som ar pa forsta bilden. Besoket dar var det basta hittills. Vi stannade nan timme och barnen lekte med oss och visade oss runt. Riset, som var mer ris an jag nansin sett, skulle bara racka en dag fick vi veta. Hade man vetat det innan har man ju kunnat slapa med sig mer menar jag...

Och an en gang ar det Mathilda som skriver och Jonatan som la upp bilderna. Vet inte hur jag andrar sa det star att det ar jag som har skrivit.







5 kommentarer:

Anonym sa...

Tredje gången gillt! Nu tror jag att jag äntligen har lyckats komma förbi den så kallade spärren med identiteten på denna sida. Jag förstod mig inte riktigt på dessa finurligheter ska jag erkänna så därför har det inte heller kommit något inlägg förrän nu, men misströsta ej för här är det!Jag har följt eran blogg och det låter som att ni har det bra och får uppleva massa nya och spännande saker, lite avis måste jag erkänna att jag är.
Keep up the good work och ha det så bra, lite försiktig kan ni ju vara också, blev lite orolig när jag läste att du sett en svävande apa... /Din bästaste kusin (enligt mig) CarroBarro!

Lina sa...

Som souvenir önskar jag mig... femtio kilo ris! Men rökelser går nog före. Heeeheee ó_O`

Anonym sa...

Hej jag blir varm i hela kroppen av glädje när jag ser och läser om barnhemmet, vad fint av er att ni hälsade på.jag fick sms,et att telefonen ej funkar vi får väl höras vid bloggen, det kanske funkar bättre på andra ställen.
Kram på er.

Anonym sa...

Hærligt att se att ni har det bra. Linn och jag har också det fast i Danmark. Idag onsdag åker vi vidare till Norge.
Morn da! Linn o Pappa

Anonym sa...

Fasen va snygga bilder ni tar.. jag vill nästan tro att ni tar bilder från google.