lördag 14 mars 2009

14 mars.

Idag har vi varit pa marknader hela dagen. Forst var vi pa Russia Market, som jag antar ar den storsta i Phnom Penh. Fanns bade mat och prylar och mycket att se men det ar liksom lite svart att kolla pa nat nar man far hora "you buy madame, yes you buy something yes sir please buy!" hela tiden. Men det ar ju sant man far dras med och handla gjorde vi! Jonatan kopte en hangmatta for tre dollar vilket far ses som ett fynd.

Vi testade aven att kopa frukt pa den lokala marknaden dar vi bor. Mango (tror det var den dar thaimangon du pratade om Lina, lite spetsigare?) som kanske ska ligga och mogna pa sig lite men som var god, och nan annan liten orange frukt och en jattestor gron apelsin. Eller ja, det ar ingen apelsin men det ser ut som en. Fast enorm. Och gron.

Sen vill vi anmarka pa att har snart bara finns okenbollar i kommentarsfaltet! Skriv en rad for josse, eller ar det ingen som ar har och kikar langre?!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på jag har tittat på en film på fritidsresors hemsida om phnom penh det ser ut att vara en fin stad med den vackra floden vad den nu heter.
Det finns ett nationalmuseum där som är sevärt, men nu ska väl ni bara ligga i hängmattan och slappa i värmen.KRAM Monica

Lina sa...

ökenbollar i kommentarsfältet?! Jag tycker minsann att jag har skrivit varje gång jag har vart inne! Däremot är man ju inte jättevan vid att du är duktig på att uppdatera som nu! Har ett par smaskiga inlägg att läsa nu såhär på lördagmorgonen! (;

Alltså när jag åt den där thaimangon, så var konsistensen på fruktköttet ungefär som solvarmt smör. Och smakade sol. Det är bland det godaste jag ätit. Så kanske den skulle ligga en stund och mognat på sig!

Anonym sa...

Nu får man skynda sig innan man blir kallad ökenboll!! Eller kanske redan är det...Kul att ni provar konstiga frukter, var observant om det är fler saker som svävar..allt kanske inte är c-vitaminrikt. Grattis på namnsdagen gumman,ha det bra och var försiktiga!!

Anonym sa...

GRATTIS PÅ NAMNSDAGEN MATHILDA!
Strålande skidväder och solen skiner! Du Mathilda, som ÄÄÄLSKAR att åka skidor, synd att du inte är hemma! Men en tröst är att snön ligger nog kvar tills ni kommer hem! Något att längta till! Kram SigBritt

Anonym sa...

Hej

Vi ær i Danmark och har det bra. men det ær sækert bættre hos er i alla fall varmare. kram Pappa o Linn

Anonym sa...

Jag läser ju, för fasen! Men jag visste inte riktigt vad jag skulle skriva. "Fina dödskallar, Mathilda!"