onsdag 4 mars 2009

03 mars.

Efter en lang men problemfri flygresa med byte i Zurich kom vi fram till Bangkok. Forsta dilemmat uppstar, vart ska vi? Killen i taxin fattar ingenting men tillslut tar vi oss iallafall till den Svenska Ambassaden vilket vi tyckte var ett smart drag. Det var det inte. Ambassaden var stangd. Sa vi letar ett hotell och hittar ett som ser bra ut.

Efter att ha aterhamtat oss lite gick vi ut pa "stan" for att ata. Valde indiskt. Inne pa restaurangen ar det i princip tapetserat med propaganda for Hamas och Hezbollah samt nan slags gudabild av Arafat. Men maten var god, ris och fisk i sas.

Borjar efter ett tag att bli smatt fundersamma pa avsaknaden av thailandare. Vi ser namligen enbart araber i flock... Kanner mig glad att jag valde att farga om mitt blonda har till en nyans av brunratta. Slar upp omradet vi ar i, finner att vi ar i ett omrade kallat "Little Arabia". Av alla platser vi kunde ha valt har vi prickat in oss exakt mitt i miniarabland.

Eftersom vi ratt snabbt kande oss nojda med vad den arabiska thaikulturen hade att erbjuda bokar vi en buss till Pattaya dagen darpa.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Araber..!!Mathilda jag är så glad att du färgade håret!!!Skönt att det ändå gått bra och att ni kan ta det lugnt några dagar. Passa på att vila och njut av er semester.
Vi hörs på sms och Hans ringer säkert snart. puss puss

Lina sa...

Little Arabia låter faktiskt för bra för att vara sant, där skulle jag stanna länge. Vare sig jag hade färgat håret eller inte.

Mathilda sa...

ja det later forvisso himla fint men det lag sapass langt utanfor att det liksom inte fanns nat att se mer an araber i lysten klunga.