söndag 5 april 2009

05 april.

Vi har bestamt oss for att hoppa over det dar med bergsbestigning, nog for att Jonatan skulle fixa det men Tidan ar nog inte i form for nagon serios trekking. Istallet gjorde vi idag en utflykt till en marknad 11 mil (en resa pa drygt tva timmar) utanfor Sa Pa, Bac Ha Market. Marknaden skulle enligt uppgift vara nagot alldeles extra med minst 8 av de olika minoritetsbefolkningarna pa plats.

Sa vidare varst spannande var det inte, antagligen pa grund av det usla vadret. Men man kunde kopa vattenbufflar och hastar om man ville, eller ata hund till lunch. Efter det besokte vi en by i narheten, vilket ocksa blev ett trauma eftersom en gubbe i gruppen forsvann sparlost. Men kom lyckligtvis tillbaka tillslut.





2 kommentarer:

Lillsyrran sa...

Roligt att läsa att ni har det bra. Framförallt roligt med de fina bilderna ni har tagit. Apropå fina bilder så skulle jag verkligen behöva din hjälp här hemma nu Jonatan. Håller på med ett spciellt prov för att komma in på arkitektlinjen. Så skulle jag behöva ta en riktigt bra bild som jag har tänkt ut. Men jag har ju aldrig varit något stjärna på att ta bilder. Du kan ju fixa ordning en bild efteråt också. Men jag får lösa det ändå.
Ha det underbart! Jag håller tummarna för bättre väder!

Pappa Leif sa...

Tack för kortet. Det tog fem dagar att få det, så det gick ganska fort. Ha det bra i påsk.

Kram