torsdag 2 april 2009

02 april

Krathmann, gammal som ung, kan man alltid lita pa. Den har lilla bergsidyllen, Sapa, blev vi tipsade om pa taget till arlanda av Ronald.

Vi tog nattaget fran Hanoi kl nio igar kvall. Taget gick till Lao Cai, dit vi kom fram lite innan fem pa morgonen. Den aterstaende stigningen upp till Sapa (valdigt brant) akte vi minibuss, och var man vaken da hade man fin utsikt over alla maktiga terassodlingar. Mathilda sov emot fonstret.

Nio kilometer harifran finns Vietnams hogsta berg (3 143 m.ö.h.) som vi funderar pa att gora en vandring till. Har kopt mossor och understall, men vi skulle aven behova varsin jacka. Det ar inte mycket varmare an hemma langre.

3 kommentarer:

LillSyrran sa...

Ojojoj... vad ni reser runt. Det låter riktigt roligt. Men att det börjar bli lika kyligt som här hemma hade man väl kankse inte trott att ni skulle få uppleva under de två månaderna. Skönt att se att ni hittar på saker iaf och inte häckar på hotellrummet bara. Själv har jag snart Påsklov, vilket ska bli otroligt skönt. Åker på det traditionella Påsklägret med Forsa nästa Torsdag;P Hehe.. blir nog fint det.
Idag är det en månad sedan ni åkte... känns inte som så. Tiden går fort. Men nu ska jag gå till skolan. Usch! Ha det så bra uppe i bergen!

Mamma Monica sa...

Hej Hoppas ni får lite varmare när ni kommer tillbaks till Tailand.
Det låter härligt att vandra i bergen.Jag har varit ute och joggat med siba, har saknat mig när jag var i fjälls.Ha det så bra och var försiktig när ni vandrar.
kram Mamma

Klara sa...

Den där handstilen ger mig extremt mycket högstadie-flashback! (Jag hade Krattan i SO)